spot_img
spot_imgspot_img
11.3 C
Vaslui
21-mai-2024

Varianta Ocolitoare Bârlad, în stadiu de peste 73% la final de decembrie 2023! (FOTO)

- Advertisement -
MAI DUREAZĂ… Cel care a fost Secretar de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii România, bârlădeanul Adrian Covâsnianu susține că VO Bârlad peste șase luni va fi gata!

FINALUL REAL, LA ANUL!… „Cu toate că în cursul acestui an lucrările de execuție a Variantei Ocolitoare a Bârladului au fost accelerate, ritmul și mobilizarea de pe teren nu au fost totuși suficiente pentru ca acest tronson să fie dat în trafic la finalul anului acesta, cum era prevăzut!”,  consideră Adrian Covâsnianu, bârlădeanul fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Deși ar fi trebuit să avem investiția aproape finalizată, cu lucrările premergătoare deschiderii traficului pe cei 11 km de drum rapid, Varianta Ocolitoare Bârlad are un stadiu de aproximativ 73%, conform informațiilor oficiale de la CNAIR. Vremea ține cu antreprenorul și, la data de 27.12.2023, se lucrează într-un ritm destul de intens, în zona pasajului peste CF de la km 6+705, fiind mobilizate (conform antreprenorului) 20 de autobasculante, 4 cilindri compactori, un autogreder, un buldozer și trei excavatoare.

Lucrările executate după 31 decembrie 2023 (dată finală pentru decontare din fondurile europene alocate prin POIM 2014-2020) vor fi suportate de la Bugetul de Stat. Astfel, Varianta de Ocolire a municipiului Bârlad se află în faza turnării ultimului strat de asfalt începând cu luna noiembrie, iar investiția este planificată să fie finalizată până la finele lui iunie 2024. Constructorul, Concelex din Bucuresti, asigură că lucrările vor fi finalizate conform termenelor stabilite. În plus, Guvernul a adoptat o hotărâre privind alte exproprieri, fată de cele efectuate în 2019, pentru continuarea proiectului.

„Cu toate acestea, mai este mult de lucru de-a lungul celor peste 11 km de centură ocolitoare. Din cele constatate pe teren, mai sunt de executat următoarele:

  • a) Asfaltarea la pasajul peste CF 600+703 la poziția km 0+405 m
  • b) Giratoriul de la intrarea în Trestiana, unde V.O. Bârlad se intersectează cu D.N. 24A (km 2+155m)
  • c) Finalizarea rigolelor între km 2+870 și km 5+667 m
  • d) Parcarea de scurtă durată (partea dreaptă) de la km 3+160 m nu este începută
  • e) Finalizarea terasamentului la pasajul de la km 5+667 m
  • f) Ajungerea la cotă cu terasamentul la pasajul peste CF 600 la km 6+705 m
  • g) Asfaltarea între cele 2 pasaje (km 5+667 m – km 6+705 m)
  • h) La podul peste râul Bârlad (km 7+690 m) lipsește asfaltul, terasamentul fiind la nivel
  • i) De la km 9+067 m până la final (km 11+281m) nu s-a asfaltat
  • j) Parcarea de scurtă durată (partea stângă) de la km 10+060 nu este începută
  • k) Nu s-a finalizat giratoriul cu D.N. 24A de la km 10+500m

Cu toate acestea, se observă o accelerare a lucrărilor în ultimele luni. Cu o mobilizare și susținere mai intensă, o vreme favorabilă construirii și o logistică corespunzătoare, municipiul Bârlad va putea fi eliberat de traficul greu, începând cu trimestrul II al anului 2024. Continuăm monitorizarea Variantei Ocolitoare Bârlad până la darea în exploatare! Imaginile de pe teren sunt din zonele cele mai relevante, respectiv viaductul peste calea ferată (km 0+405m), viitoarea girație cu D.N. 24A, pasajul de la km 5+667 și giratoriul de la km 10+500m”, a precizat dr. geograf Adrian Covâsnianu, pentru ziarul Vremea Nouă.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.