spot_img
spot_imgspot_img
8.7 C
Vaslui
16-mai-2024

„Varianta ocolitoare Bârlad, proiectul care dovedeste incompetenta si bãtaia de joc a Ministerului Transporturilor si a CNAIR”

- Advertisement -

DECLARATIE POLITICÃ… Deputatul liberal Daniel Olteanu acuzã Ministerul Transporturilor si Compania Nationalã de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), entitate aflatã în subordinea acestuia, de incompetentã si rea-vointã în legãturã cu modul în care gestioneazã realizarea Variantei de ocolire a municipiului Bârlad. Olteanu sustine cã, analizând rãspunsurile primite din partea celor douã institutii la interpelãrile adresate pe tema acestui obiectiv de investitie, explicatiile pentru bâlbâielile pe banii si nervii contribuabililor tin de lipsa de competentã de la nivelul Ministerului Transporturilor, care anuleazã astfel orice sansã de dezvoltare a Estului tãrii. În cadrul unei declaratii în Parlament, deputatul liberal a enumerat cauzele reale ale întârzierilor în realizarea Variantei ocolitoare Bârlad, subliniind cã CNAIR a scos la licitatie proiectul fãrã revizuirea studiului de fezabilitate, fãrã actualizarea indicatorilor tehnico-economici, fãrã contract de supervizare a lucrãrilor si, paradoxal, fãrã a avea finantare asiguratã.

Deputatul Daniel Olteanu atrage atentia cã este inacceptabil ca, în pragul atribuirii contractului pentru executia unui proiect a cãrui constructie a fost anuntatã de peste zece ani, reprezentantii CNAIR abia acum sã trimitã Cererea de Finantare pentru obtinerea de fonduri europene si de la bugetul de stat pentru Varianta de ocolire a municipiului Bârlad. În aceste conditii, afirmã deputatul liberal, demisia responsabililor din cele douã institutii este insuficientã pentru batjocura de a realiza în 15 ani un drum de 11 km cu o bandã pe sens.

„Realizarea Variantei ocolitoare Bârlad este exemplul tipic al modului în care sistemul putred al Ministerului Transporturilor, indiferent de ministri si de partide, îsi bate joc nu doar de un oras, ci de o întreagã regiune. Suntem la peste zece ani de la primele anunturi cu privire la constructia acestui obiectiv si, în continuare, Ministerul Transporturilor se împiedicã în propria-i incompetentã. Atentie, nu vorbim de o autostradã, de o lucrare deosebitã, ci de un banal drum de 11 km, cu o singurã bandã pe sens. În 2016 era anuntatã intentia CNAIR de a realiza în regie proprie acest obiectiv, fapt care oferea sperante pentru inaugurarea sa în 2018. Suntem în 2018 si în teren nu s-a întâmplat nimic. Ba mai mult, la fiecare câteva luni apar noi exemple cã una din principalele entitãti care sugrumã orice sansã de dezvoltare a Estului tãrii este Ministerul Transporturilor. Ofer un singur exemplu: modul în care CNAIR a decis revizuirea studiului de fezabilitate, apoi anularea procedurii de atribuire a contractului de revizuire a studiului de fezabilitate pentru Varianta ocolitoare Bârlad, o bâlbâialã pe banii si nervii contribuabililor, pentru care, desi am solicitat în scris nominalizarea responsabililor si tragerea lor la rãspundere, nu am primit decât sfidare.”, a declarat Daniel Olteanu.

Promisiuni mincinoase

Acesta a mentionat cã rãspunsurile pe care le-a primit ca urmare a interpelãrilor scrise adresate Ministerului Transporturilor scot în evidentã promisiunile mincinoase si batjocura celor care gestioneazã proiectul Variantei ocolitoare Bârlad, în toate etapele de derulare a acestei investitii. „Acesta este Ministerul Transporturilor, o institutie care sfideazã, o institutie care trebuie desfiintatã. Românii nu au nevoie de un minister care nu reuseste, într-un deceniu, sã facã un drum de 11 km cu o bandã pe sens. Din pãcate, în ceea ce priveste Varianta ocolitoare Bârlad, nu a fost respectat nici termenul fantezist al fostului ministru, domnul Cuc. Am spus de la momentul declaratiei sale cã toamna anului 2017 este un termen mincinos si, din pãcate, am avut dreptate. Si nu contestatiile au fost cauza întârzierilor, pentru cã nici mãcar nu a fost atribuit contractul. De altfel, în rãspunsul la o interpelare din februarie, Ministerul Transporturilor îmi transmite cã <<Documentatia de atribuire pentru achizitia serviciilor de supervizare a lucrãrilor aferente constructiei Variantei ocolitoare a municipiului Bârlad a fost depusã la ANAP în vederea verificãrii si avizãrii>>. În lipsa atribuirii acestui contract de supervizare, lucrãrile nu pot începe, dar probabil cã domnul Cuc, ca ministru al Transporturilor, nu avea habar cã un contract de executie are nevoie si de unul de supervizare. Chiar atât de mare sã fie incompetenta în Minister, încât sã nu-si fi dat seama responsabilii cã lucrãrile nu pot începe fãrã supervizare? E incredibil, suntem în pragul atribuirii contractului pentru executie, dar CNAIR abia scoate la licitatie contractul de supervizare! Nu în ultimul rând, CNAIR a scos la licitatie contractul pentru Varianta ocolitoare Bârlad fãrã a avea fonduri. Abia acum este în curs de elaborare la CNAIR Cererea de Finantare pentru a obtine fonduri europene si de la bugetul de stat pentru acest obiectiv, iar asta reiese tot din rãspunsul pe care l-am primit la o interpelare. Am, astfel, explicatia completã si realã a întârzierilor acestui obiectiv: CNAIR a scos la licitatie Varianta ocolitoare Bârlad fãrã revizuirea studiului de fezabilitate (1), fãrã actualizarea indicatorilor tehnico-economici (2), fãrã contract de supervizare a lucrãrilor (3) si, culmea, fãrã a avea fonduri (4).”, noteazã deputatul liberal.

Caruselul incompetentei sau rea vointã?

Daniel Olteanu, care a solicitat în mai multe rȃnduri ca responsabilii pentru întârzierile în realizarea Variantei de ocolire a municipiului Bârlad sã fie nominalizati si trasi la rãspundere, asteaptã o pozitie oficialã pe aceastã temã din partea conducerii Ministerului Transporturilor. „E un carusel al incompetentei si are ca rezultat amânarea realizãrii acestui obiectiv pânã cel mai devreme în 2021, având în vedere calendarul pentru proiectare si executie. Le transmit celor responsabili din CNAIR si Ministerul Transporturilor cã demisia lor este insuficientã pentru batjocura de a realiza în 15 ani un drum de 11 km cu o bandã pe sens!”, a declarat deputatul liberal.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.