spot_imgspot_img
14.5 C
Vaslui
29-apr.-2024

CJRAE Vaslui: 15 ani plini de activitãti, provocãri si satisfactii profesionale

- Advertisement -

ANIVERSARE… Centrul Judetean de Resurse si Asistentã Educationalã (CJRAE) Vaslui a împlinit 15 ani de activitate. Momentul a fost marcat vineri, 16 decembrie, în cadrul unui eveniment special care a reunit reprezentanti ai institutiilor partenere în actul educational de la nivel local, cadre didactie, reprezentanti ai institutiilor de învãtãmânt din judet, precum si reprezentanti ai institutiilor guvernamentale si non-guvernamentale. Daniela Laic, directoarea CJRAE Vaslui, si colegii ei au fãcut un bilant al celor 15 ani plin de realizãri, dar si provocãri, emotii si împliniri: „Superputerea CJRAE Vaslui este perseverenta, convingerea fermã cã se poate, cã un copil educat, mai ales prin culturã, poate ajunge un adult integrat cu succes în societate si un om frumos. Dintoteauna, oamenii frumosi pot construi împreunã o lume si mai bunã. Tot acest timp a fãcut ca lucrurile ce ni s-au întâmplat sã ne aseze pe drumul reusitelor profesionale si sã capete valore. 15 ani împreunã au dovedit cã putem fi din ce în ce mai buni, din ce în ce mai aproape de cei pentru care existãm, pentru cã acolo unde suntem facem diferenta. Deopotrivã copii, pãrinti, profesori au gãsit în noi un partener de încredere, un suport în momente dificile. Am învãtat unii de la altii cum sã facem ca viata sã fie frumoasã, am primit lectii de la copiii care ne-au cerut ajutor, lectii de curaj, de încredere, de prietenie, de respect, acceptare”, a transmis Daniela Laic, directoarea CJRAE Vaslui.

De asemenea, în cadrul evenimentului a fost lansat Ghidul metodologic pentru cadrele didactice care lucreazã cu elevii cu cerinte educationale speciale, realizat de un grup de cadre didactice din cadrul CJRAE. Lucrarea curprinde informatii importante cu privire la identificarea si evaluarea elevilor cu cerinte eduationale speciale (CES), adaptarea curricularã, instrumente de învãtare, precum si repere metodologice privind orientarea scolarã si profesionalã a copiilor cu CES în învãtãmântul de masã. „Acest ghid metodologic este produsul unei munci în echipã, o echipã cu o structurã solidã, formatã din specialisti în domeniul educatiei scolare si a asistentei sociale (profesori consilieri scolari, profesori logopezi si asistenti sociali), care au abordat problematica educatiei incluzive, în special, din perspectiva practicianului în scoala de masã cu scolarii cu cerinte educationale speciale (CES) si care încearcã sã fundamenteze activitatea pe baza instrumentelor folosite în activitatea didacticã specializatã în vederea asigurãrii incluziunii acestei categorii de elevi. Modul în care aceastã lucrare este structuratã ne îndreptãteste sã afirmãm cã are un grad crescut de utilitate în activitatea oricãrui cadru didactic care îsi propune sã realizeze incluziunea copiilor cu CES. Succesiunea capitolelor urmeazã traseul logic al abordãrii elevilor cu cerinte educationale speciale, debutând cu etapele evaluãrii elevilor, oferind notiuni teoretice privind curriculumul si adaptarea curricularã, precum si exemple de bune practici. O astfel de abordare face din acest ghid metodologic un instrument usor de folosit în munca la clasã, în cabinetul de asistentã psihopedagogicã si în cel logopedic, de cãtre învãtãtori, profesori de diferite specializãri, profesori consilieri scolari, profesori logopezi, cadre didactice de sprijin”, a explicat prof. consilier scolar Daniela Laic.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.