Iașiul vrea să ia exemplul țărilor din Vest, în special al Amsterdamului, ceea ce privește transportul cu bicicleta și cu cât mai multe vehicule non-poluante, precum autobuzele electrice.
Iașul propune o nouă rețea de piste de biciclete, care să nu încurce pietonii și care să fie construită direct pe carosabil, fără a fi nevoie de lărgirea străzilor din oraș. În momentul în care noul Master Plan va fi realizat, vechile piste de biciclete, aflate pe trotuarele din oraș, nu vor mai fi luate în calcul, cel puțin în zonele în care vor fi realizate noile piste, după modelul altor orașe europene și chiar din România.
„Este de la sine înțeles că actualele benzi roșii trasate pe trotuare nu mai intră în ecuația noii rețele velo. Realitatea din teren ne arată că benzile de pe trotuare sunt realizate incoerent, fără continuitate, fără să aibă lățimea indicată de standarde, fără treceri pentru biciclete la trecerile de pietoni, cu zone fără rampe sau cu rampe necorespunzătoare și cu nenumărate obstacole aflate atât pe piste, cât și pe spațiul rămas pietonilor“, au transmis reprezentanții Alianței pentru Promovarea Transportului Alternativ din Iași (APTA).
Activiștii arată că prezența benzilor pe trotuar a generat conflicte la nivelul trotuarului, punând în pericol atât pietonii, cât și utilizatorii de biciclete/trotinete, dar mai ales categoriile vulnerabile, persoanele cu dizabilități, părinții cu cărucior, vârstnicii, copiii. „Ba chiar au generat o prejudecată în rândul unor șoferi ce consideră că locul bicicliștilor este pe trotuar, lucru complet eronat, bicicleta fiind vehicul”, arată membrii APTA Iași…https://adevarul.ro/stiri-locale/iasi/iasul-vrea-sa-fie-amsterdamul-romaniei-bicicleta-2213536.html