19.8 C
Vaslui
28-iun.-2022

Învățătorul care face povești din orele de română și matematică. La adunări și scăderi, termenii sunt “ostași” / Gabriel Sîrbu: “Cu un pic de imaginație, absolut orice oră poate deveni o poveste cu regi și dragoni, eroi și prințese”

Pot fi orele de matematică sau de română povești? Pot basmele cu dragoni sau cu prințese, dueluri și adevăruri să fie incluse în lecțiile sau exercițiile de la clasele primare? Un răspuns îl are un învățător de la sat care crede că, de fapt, chiar acestea ar trebui să fie modalitățile în care să se desfășoare orele – ca o poveste. Gabriel Sîrbu este învățător de trei ani la Școala din Nămoloasa, județul Galați. O școală mică, din mediul rural, însă unde cei 13 elevi de clasa a IV-a ai lui Gabriel au o bibliotecă proprie în clasă, plantează copaci și își termină mereu cu succes poveștile și “bătăliile” cu prinți și prințese de la adunări sau de la părțile de vorbire.

A lucrat, înainte să fie învățător, în Securitatea și Sănătatea Muncii, dar atunci când a simțit că ce face este în zadar, a decis să se reprofileze și să fie sigur că muncește acolo unde poate să ajute concret pe cineva și unde, foarte important, vede rezultate în timp, spune învățătorul Sîrbu într-un interviu pentru EduPedu.ro: “Înainte de a alege să fiu învățător, mă ocupam de protecția muncii (S.S.M.) și, cu toate că încercam să fac acest lucru cât mai interesant și atractiv, aveam tot timpul senzația că ce fac eu nu contează. Am simțit nevoia de a face ceva care să conteze pentru cineva. Am ales meseria de învățător deoarece mi-am dat seama că profesorii lucrează în viitor. Adică ce faci cu copilul acela la școală se vede abia peste ani când tot ce ai construit tu acolo în clasă îi va fi cu adevărat util în viață“.

Cât contează dotările într-o școală? După părerea lui, sunt importante, însă primează voința de a face: “În anii în care am predat am ajuns la concluzia că, indiferent de condiții, cel mai important este dorința de a lucra și de a inova. Așa că nu este atât de important un proiector (cu toate că ajută enorm), sau o tablă inteligentă, cât dorința de a face lucruri interesante”. (…) “Sistemul de educație nu este făcut de programe și proiecte de lecții, ci în principal de oameni. Așa cum spune vorba ‘omul sfințește locul’, așa ar trebui să gândească orice tânăr ce ia în considerare intrarea în sistemul educativ românesc. Aici se poate face diferența între un viitor cu perspective bune sau nu”, mai transmite profesorul legat de prezența tinerilor profesori în sălile de clasă din țară

Citește interviul integral pe: https://www.edupedu.ro/interviu-invatatorul-care-face-povesti-din-orele-de-romana-si-matematica-la-matematica-termenii-din-adunari-sunt-ostasi-gabriel-sirbu-cu-un-pic-de-imaginatie-absolut-orice-ora-poate-deveni-o-poveste-c/?fbclid=IwAR3-o–PTyR2bo3UBJ5HkOhJPK13frma5B8zjPr9NQADUlTMofrtMDz4eb4

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here