spot_img
spot_imgspot_img
11 C
Vaslui
18-mai-2024

Sondaj: în 54,7% dintre școlile unde învațã și elevi cu CES, consilierul școlar vine doar ocazional

- Advertisement -

STATISTCI… În 54,7% dintre scolile unde învatã si elevi cu cerinte educationale speciale (CES), consilierul scolar vine doar sãptãmânal/ocazional, în vreme ce 44,3% beneficiazã de serviciile unui consilier scolar permanent. Pentru a sprijini din punct de vedere educational si social copiii din familii defavorizate socio-economic si copiii cu cerinte educationale speciale, Salvati Copiii deruleazã sapte programe locale, în judetele Vaslui, Dâmbovita, Dolj, Ilfov, Giurgiu si municipiul Bucuresti, prin proiectul „O scoalã pentru fiecare”.

Sondajul a fost realizat în perioada 1-14 noiembrie 2022 în rândul a 192 de respondenti, directori de scoli si profesori. În scolile respondente, au fost identificati 1.125 de copii cu CES, în conditiile în care în aceste scoli învatã aproximativ 50.000 de elevi; dintre acestia, au un diagnostic medical 625, iar dintre cei diagnosticati, 375 au recomandare de însotitor. Totusi, mai putin de jumãtate, doar 125, beneficiazã de însotitor (shadow, pãrinte însotitor, profesor itinerant, profesor de sprijin etc.). Dintre scolile cuprinse în anchetã, 66,7% sunt în mediul rural, iar 33,3 % sunt în mediul urban. Cercetarea Salvati Copiii aratã cã, în ceea priveste resursele pentru Incluziunea copiilor cu CES: 169 (88%) dintre scoli au consilier scolar; 70 (36,5%) dintre scoli beneficiazã de profesor de sprijin; 49 (25,5%) dintre scoli beneficiazã de profesor itinerant; 100 de scoli (52,1%) beneficiazã de logoped; Alte resurse în 6 scoli (3,1%). „În România, elevii cu cerinte educative speciale (CES) si/sau cu dizabilitãti sunt cuprinsi în învãtãmântul special si, o parte dintre ei, în învãtãmântul de masã: Acestia se regãsesc la toate nivelurile de educatie si reprezintã 1,8% din populatia scolarã cuprinsã în învãtãmântul de masã (53,2 mii de elevi). Distributia pe categorii este urmãtoarea: 43.063 de elevi cu CES; 9.268 de elevi cu certificat de handicap; 46 de elevi scolarizati în spital; 828 de elevi scolarizati la domiciliu. Numãrul elevilor cu CES si/sau dizabilitãti inclusi în învãtãmântul de masã diferã de la un nivel de educatie/rutã de formare la alta. Astfel, efectivele din învãtãmântul primar sunt relativ similare cu cele din învãtãmântul gimnazial. Însã, la nivelul învãtãmântului secundar superior (liceu si scoalã profesionalã) efectivele scad la aproape jumãtate, fapt care atrage atentia asupra reducerii caracterului incluziv al învãtãmântului de masã odatã cu trecerea la nivelurile superioare de educatie”, se aratã în ancheta Salvati Copiii.

În 2022-2023, vor beneficia de interventie directã peste 1.500 de persoane

În acest context, pentru a sprijini din punct de vedere educational si social copiii cu cerinte educationale speciale si copiii din familii defavorizate socio-economic, din anul 2020, Salvati Copiii deruleazã 7 programe locale, în judetele Dâmbovita, Dolj, Ilfov, Giurgiu, Vaslui si municipiul Bucuresti, prin proiectul „O scoalã pentru fiecare”. Obiectivul proiectului este sã contribuie la prevenirea abandonului scolar si la o mai bunã incluziune a copiilor în risc de abandon scolar si copiilor cu CES, prin servicii integrate de prevenire si interventie, inclusiv prin interventii asupra pãrintilor/reprezentantilor si specialistilor din educatie si servicii sociale. Interventiile care se adreseazã copiilor cu CES includ: oferirea de sprijin educational direct, activitãti de dezvoltare personalã realizate de cãtre cadre didactice si consilieri angajati prin proiect, formarea cadrelor didactice si a personalului de sprijin pentru lucrul cu copii din aceastã categorie pe baza metodologiei de interventie SNAP (Students Needs Action Pack) dezvoltatã de Salvati Copiii International si adaptatã la contextul românesc. În 2022-2023, vor beneficia de interventie directã peste 1.500 de persoane: copii si apartinãtori si vor fi formate 170 de cadre didactice. Proiectul beneficiazã de un grant în valoare de 1.115.000 euro oferit de Norvegia prin Granturile Norvegiene în cadrul Programului Dezvoltare localã. Obiectivul principal este de a contribui la prevenirea abandonului scolar si la o mai bunã incluziune a copiilor în risc de abandon scolar si copiilor cu CES, prin servicii integrate de prevenire si interventie, inclusiv prin interventii asupra pãrintilor/reprezentantilor si specialistilor din educatie si servicii sociale.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.