spot_img
spot_imgspot_img
18.8 C
Vaslui
25-mai-2024

Vasluienii înscriși în Programul Rabla Local pot depune cererile de finanțare la primărie

- Advertisement -
DEZINTERES… Municipiul Vaslui a obținut suma maximă de finanțare, adică 2,4 milioane lei, ceea ce ar fi făcut posibilă casarea a 1000 de rable din oraș, dar numai 39% din bani au fost atrași.

FINANȚARE… Cei aproape 390 de proprietari de mașini din municipiul Vaslui, care au fost acceptați în Programul Rabla Local, sunt așteptați la Primăria Vaslui pentru a depune cererile de finanțare din cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate. Persoanele fizice pot depune cererile de finanțare și documentația prin e-mail: pmv@primariavaslui.ro sau fizic, la registratura Primăriei Vaslui. Municipiul reședință de județ a obținut suma maximă de finanțare din partea Administrației Fondului pentru Mediu, adică 2,4 milioane lei, ceea ce ar fi făcut posibilă casarea a 1000 de rable din oraș. Până la închiderea primei sesiuni de înscriere, doar 39% din bani au fost atrași, însă Programul rămâne deschis, astfel că vasluienii care vor să renunțe la mașinile vechi în schimbul sumei de 3000 de lei o pot face în continuare.

Documentele pot fi depuse în perioada 17.10.2023- 10.11.2023, de luni până joi între orele 08:00 -16:30, iar vineri între orele 08:00-14:00. După depunerea documentelor și analiza acestora de către comisia din cadrul Primăriei Municipiului Vaslui, va fi publicată pe site-ul instituției lista beneficiarilor acceptați, care ulterior vor fi invitați la sediu pentru încheierea contractelor de finanțare. Numai după încheierea contractelor de finanțare, beneficiarii vor casa autovehiculele înscrise în Program și le vor radia din circulație și din evidențele fiscale ale Municipiului Vaslui. Transmiterea adeverinței de dezmembrare și dovada radierii din circulație se va face de către beneficiar în termen de 30 zile de la încheierea contractului. Adeverința de dezmembrare/Certificatul de distrugere va cuprinde o mențiune privind existența componentelor esențiale ale autovehiculului uzat. Plata stimulentului se va face în termen de 30 zile de la transmiterea adeverinței de dezmembrare și a dovezii radierii din circulație și din evidența fiscală a Primăriei Municipiului Vaslui.

Criterii de eligibilitate

Pentru a fi inclus în Programul instituit și pentru a beneficia de stimulentul pentru casare în cuantum de 3.000 de lei, beneficiarul stimulentului pentru casare trebuie să îndeplinească următoarele condiții: să fie persoană fizică cu domiciliul sau reședința pe raza teritorială a Municipiului Vaslui; să dețină în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puțin 5 ani și se află în evidențele fiscale ale Municipiului Vaslui; excepție o face persoana fizică care a devenit proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale; să nu fie înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat și bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare; să nu fi obținut sau să nu fie pe cale să obțină finanțare prin proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, pentru același autovehicul uzat cu care participă în Program; să nu fie condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă; să se angajeze să predea spre casare și să radieze din circulație și din evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare; să se angajeze că nu va achiziționa un autoturism cu norma de poluare Euro 5 și/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare. În situația în care solicitantul de finanțare este proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale, acesta va depune la Primaria Municipiul Vaslui declarația pe propria răspundere conform căreia autovehiculul uzat nu a fost folosit de coproprietari/fostul proprietar atât în cadrul Programului, cât și pentru proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024. În situația în care autovehiculul uzat este deținut în coproprietate, solicitantul de finanțare va depune la Municipiul Vaslui și acordul scris al coproprietarilor privind participarea în cadrul Programului.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.