spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
11.5 C
Vaslui
11-mai-2024

Vezi daca strada ta este pe lista!

- Advertisement -

Cu mai putin de un an inaintea alegerilor locale din 2012, orasul devine pe zi ce trece un imens santier. Numarul strazilor care vor intra in programele de reabilitare este de ordinul sutelor, Iasul beneficiind acum probabil de cele mai mari finantari in infrastructura din istoria sa. Intre strazile vizate sint cuprinse arterele Iasului, dar si stradute mici, adiacente sau cu rol important in traficul rutier din urmatorii ani. „Ziarul de Iasi” a studiat in amanunt numeroasele programe de reabilitare din urmatorii ani, care sint deja demarate sau in diferite stadii de aprobare, si a realizat harti si liste ale tuturor strazilor ce vor primi fata noua, pina la nivel de trotuar si copaci. Vezi daca strada ta e pe lista!

Autoritatile locale au inceput deja transformarea in santier a orasului, spre disperarea a zeci sau chiar a sute de soferi. Ce vedeti insa acum pe strazi in materie de santiere nu pare a fi nimic in comparatie cu ce va urma.

In urmatorii trei sau chiar patru ani, la Iasi ar urma sa fie realizate lucrari de sute de milioane de euro in infrastructura, orasul beneficiind de finantari de care, foarte probabil, nu a beneficiat niciodata in istorie. Fiind vorba in total de aproape 150 de strazi dintr-un total de circa 700, acest lucru inseamna insa disconfort, trafic ingreunat, restrictii de circulatie.

„Ziarul de Iasi” va prezinta astazi principalele lucrari de investitii care urmeaza sa fie realizate la nivelul Iasului cu impact asupra circulatiei auto din municipiu. Pe strazile din municipiu vor interveni in special Primaria, dar si ApaVital.

Planul reabilitarilor, pe zone si strazi

Centrul istoric: Prin cele citeva proiecte extrem de costisitoare pe care le-a demarat, Primaria spera sa rezolve mare parte din problemele de carosabil. Unul din proiecte se afla deja in faza de pregatire a santierelor. Un numar de 16 strazi situate in zona culturala, istorica si turistica a Iasul vor fi reabilitate in totalitate. Lucrarile sint realizate de firmele Martin Rose, Citadin, Conest si Vega ’93. Vor fi reabilitate strazi precum Palat, Sfintul Lazar, bulevardul Stefan cel Mare, Carol I, aleea Sadoveanu.

Pasarela Dacia-Pacurari: Un alt proiect avansat al Primariei este cel al pasarelei Octav Bancila, care va lega cartierele Pacurari si Canta de Alexandru cel Bun si Dacia, edificiul constituind practic o legatura mai facila a iesenilor din cele doua cartiere din urma cu centrul orasului, in principal. In cazul in care nu vor fi depuse contestatii, contractul de lucrari al pasarelei ar putea fi semnat chiat in aceasta luna. Comisia de licitatie a stabilit ca oferta cistigatoare a fost depusa de firmele Conest, Vega ’93, Eky Sam si Corefero. Lucrarile vizeaza realizarea pasarelei de la Tigarete, dar si asfaltarea a noua strazi. Si acest proiect este finantat in principal de Uniunea Europeana, prin Programul Operational Regional, axa I, unde Iasul este pol de crestere. Valoarea totala a proiectului este de 87,8 milioane lei.

Tunelul din Fundatie: Si proiectul axei de transport Est – Vest, cu amenajarea pasajului subteran de la Fundatie, este la faza de desemnare a cistigatorului licitatiei de lucrari. Investitiile vizeaza modernizarea strazii si soselei Pacurari, a Bulevardului Independentei si a strazii Elena Doamna. Pasajul subteran va face legatura intre strada Pacurari si Bulevardul Independetei, astfel incit soferii care circula pe aceasta directie nu vor mai fi nevoiti sa astepte la semafor. Pasajul subtaren va avea o lungine de 286 de metri, o inaltime de cinci metri si o latime de 10 metri. Va exista cite o banda pentru fiecare sens de mers.

Nicolina: Municipalitatea a anuntat si licitatia pentru lucrarile de amenajare a zonei Nicolina. Proiectul are o valoare totala de 87,7 milioane lei si presupune reabilitarea carosabilului, schimbarea liniilor de tramvai si reintroducerea acestui mijloc de transport pe tronsonul dintre Podu Ros si capat CUG. Tot pe acest tronson vor fi reabilitate trotuarale, pasarela Nicolina si vor fi amenajate piste pentru biciclisti.

Zona centrala: Tot reabilitarea de strazi si modernizarea de parcari vizeaza si un alt proiect aflat acum in faza de semnare a contractului de finantare. Mai multe strazi din zona cuprinsa intre Palatul Roznovanu, Teatrul National si strada Elena Doamna vor fi reabilitate cu fonduri europene. Acest proiect vizeaza strazi precum Costache Negri, Barboi, Armeana, Sfintul Sava, Dancu, Vovidenie sau Vasile Stroescu. Printr-un alt proiect va fi amenajata si strada George Enescu.

Alte programe: „Avem si citeva proiecte la care acum am demarat realizarea documentatiilor tehnice. In aceste cazuri, probabil ca lucrarile vor putea incepe spre sfirsitul anului viitor, in functie de cit de repede predam proiectele, cit dureaza evaluarea lor si apoi organizarea licitatiilor necesare”, a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic si de investitii al Primariei. Astfel, se intentioneaza realizarea de documentatii tehnice pentru reabilitarea strazii Aurel Vlaicu, cu tot cu liniile de tramvai, pentru schimbarea liniilor de tramvai de pe bulevardul Nicoale Iorga, Primaverii, bulevardul Metalurgie.

Sefii Primariei au demarat licitatiile privind realizarea unor documentatii pentru modernizarea splaiurilor Bahluiului. Astfel, se intentioneaza reabilitarea tuturor strazilor cuprinse intre podul din Metalurgie si Podul de Piatra. Documentatiile vor contine si lucrarile de construire a unor traversari subterane in zona podurilor de peste Bahlui. Aceste pasaje vor asigura legatura directa pentru cei care merg pe splaiuri. In aceasta perioada ar rebui sa fie executate si lucrari de asfaltare pe tronsoanele de drum national care traverseaza municipiul. Bulevardele Tudor Vladimirescu, Iorga, Primaverii ar fi in aceasta situatie.

Planurile Apa Vital

In paralel, si ApaVital are in plan un program masiv de investitii, atit in privinta extinderii retelei de apa-canal, cit si a inlocuirii conductelor vechi. Viitoarele santiere ale ApaVital vizeaza 120 de strazi, in majoritatea cazurilor finantarea fiind asigurata prin Programul Operational Sectorial – Mediu. „Programul se deruleaza pina in 2015, acesta fiind termenul limita de finalizare a lucrarilor. In ce priveste momentul de debut al fiecarei lucrari in parte, acesta va fi stabilit de comun acord cu municipalitatea, astfel incit lucrarile noastre sa fie corelate cu ale lor”, a declarat Ion Savin, purtator de cuvint al ApaVital.

www.ziaruldeiasi.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.