spot_img
15.2 C
Vaslui
16-iun.-2024
spot_img

EȘEC TOTAL | Ca în bancurile lui Bulă! După Marea Unire a vămilor, Tir-urile se vămuiesc de trei ori mai lent!

- Advertisement -
BULIBĂȘEALĂ… Prin Albița, înainte se lucrau 150 TIR-uri în 12 ore. După controlul „coordonat” al vameșilor români și moldoveni, trec doar 50!

SUPĂRARE… Bulversare totală în vama Albița, acolo unde proiectul privind controlul coordonat al transportului de marfă, pentru care s-au pus chezași o mulțime de demnitari de pe ambele maluri de Prut, a debutat dezamăgitor! După prima zi de „control coordonat”, eșecul s-a conturat în cifre: dacă înainte, în decurs de 12 ore erau verificate în jur de 150 de TIR-uri, a doua zi, când a debutat mult trâmbițatul „control coordonat”, au putut fi verificate doar 50 de TIR-uri. Vameșii spun că proiectul, în forma sa actuală, se prefigurează a fi un fiasco dacă nu vor fi modificate anumite elemente, întrucât nu doar că nu s-a înregistrat reducerea timpului de așteptare, ba a crescut mult mai mult decât atunci când fiecare vamă își făcea treaba ei. De asemenea, unii vameși de la Albița se plâng de faptul că „zăpăceala” controlului coordonat a venit la pachet și cu alte necazuri. Mai exact, cântarul pentru vehiculele de marfă s-ar fi stricat și, în plus, nici celebrul „Rapiscan” nu îl mai au la dispoziție. Mai în glumă, mai în serios, vameșii de la Albița spun că mai bine s-ar fi făcut controlul la Leușeni, întrucât moldovenii au un Rapiscan performant, care acum ar sta nefolosit.

Ministrul de Interne, Lucian Bode, alături de omologul de la Chișinău, șefii cei mari de la Autoritatea Vamală, din Poliția de Frontieră de pe ambele maluri de Prut, precum și alți demnitari, cu toții au venit la Albița și au anunțat cu mare convingere că inițiativa privind „controlul coordonat” la vama Albița este soluția care va rezolva definitiv aglomerația ce a întins la maxim nervii șoferilor de TIR, de când cu războiul din Ucraina. Ideea unui control făcut doar într-un singur punct a părut chiar inovatoare, însă, pe 16 aprilie, când s-a trecut de la vorbe la fapte, lucrurile au arătat că parcă mai rău s-a încurcat totul. O spun unii vameși, care au dezvăluit faptul că rezultatele primelor 12 ore de „control coordonat” la Albița ar fi fost lamentabile. Dacă în același interval de timp, înainte cu o zi de a intra în vigoare noul sistem de verificare, au fost vămuite în jur de 150 de TIR-uri, în următoarea tură, cu control românesc și moldovenesc succesiv într-un singur punct, s-ar fi verificat doar 50 de TIR-uri, spun vameșii de la Albița. Aseară, autoritățile vamale și chiar cele de la Poliția de Frontieră au fost contactate pentru a oferi un punct de vedere vis-à-vis de primele rezultate ale „controlului coordonat”, însă, a doua zi de Paște fiind, de înțeles, nu au putut formula prompt un răspuns, urmând să transmită ulterior un punct de vedere.

Neajunsuri la Albița: „Cântarul e praf, iar Rapiscan-ul a dispărut”

Între timp, vameșii de la Albița se plâng și de alte neajunsuri. De pildă, cântarul atât de necesar pentru cântărirea TIR-urilor cu marfă, s-ar fi stricat și, mai mult decât atât, nu mai au în dotare nici celebrul Rapiscan. „Pe de o parte, e un lucru bun că acel Rapiscan nu mai este, căci era un pericol pentru sănătatea vameșilor, dar, totuși, în lipsa lui ce facem? Cum ne facem treaba? Acum la Leușeni nu se mai face control vamal, iar acolo este un Rapiscan foarte bun, performant, care stă degeaba. Cântarul, de asemenea, e vechi, e praf, nu mai funcționează. Noi avem de făcut control cu ambele echipe, române și moldovene, dar la ce dotări avem, nu semănăm a vamă europeană. Cei mari vin cu inițiative, cu proiecte, dar noi, care muncim efectiv, știm că nu e așa simplu, cum scriu unii pe hârtie. În esență, nu ar fi o idee rea, dar trebuie stabilite mult mai clar regulile și trebuie dotări, ca să facă un control vamal eficient și rapid”, spun unii vameși. Trebuie spus că, începând cu data de 15 aprilie 2023, ora 08.00, autoritățile de frontieră din România și Republica Moldova implementează în PTF Albița rutier, pe sensul de intrare în România, controlul coordonat. Activitatea se derulează în urma intrării în vigoare a Decretului privind promulgarea Legii pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova, privind controlul coordonat pe teritoriul României în punctul de trecere a frontierei de stat Albița (România) – Leușeni (Republica Moldova) rutier, pe sensul de intrare în România. Diferența față de modalitatea anterioară de realizare a controlului constă în faptul că pe sensul de ieșire din Republica Moldova, în PTF Leușeni, trecerea se va face fără control, iar oprirea pentru verificări se va face la Albița.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

6 COMENTARII

  1. 1. Teoria conspirației: “este de băgat in țara oarece chestii” Argument: fără cântar,Rapiscan,stres claxoane,bani muuuuultiiiiii😀;2. Analfabetismul funcțional al factorilor decidenți,Șefi puși doar politic (marionete) fără capacitate de analiza,introspectie,timorați,fără opinie,puși la trecerea timpului pe bani muuuultiiiii ; Servicii secrete (SRI de Ex.) la fel,incapacitate de varii motive dar,in opinia noastră,obediente și fără coloana vertebrală. Informațiile conduceau demult la faptul ca aceasta “unificare” va fi un eșec și urmărește interese majore a unui cerc restrâns de putere decizionala.(acele eminente cenușii dacă vreți) .INTR-Un cuvânt,suntem naivi inca( este doar un eufemism,evident). Vom trai și om vedea….Primele TIR-URI cu țigări,cisterne cu alcool,carne,și oarece praf de pușca …..stau la rând……😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

  2. In 19 m ești controlat de 2 ori…. Moldova implementează după legea lor ,apoi noi după legea noastră…timpul d control este același….

  3. A se intelege: tot ceea ce este făcut în comun cu Moldova este păgubos din start. Moldova este în deriva totala.
    Încă ceva: eu nu înțeleg de ce se accepta acest gen de masuri comune (aiuristice), când la un alt punct vamal – Sculeni, moldovenii își reconstruiesc la greu infrastructura vamala? Înseamnă că nici ei nu mai visează la UE, ceea ce e bine pentru noi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.