spot_img
spot_imgspot_img
9.6 C
Vaslui
16-mai-2024

Transurb cere Consilului Local 351 mii lei, pentru a stinge executarea silită!

- Advertisement -
OPINII… Aleșii locali își spun părerea despre situația de la Transurb: executată silit de 41 de angajați, care și-au câștigat drepturile salariale în instanță.

REACȚII… Conducerea societății Transurb a cerut Consiliului Local Vaslui o nouă alocare de fonduri, de data aceasta pentru a putea plăti obligațiile stabilite prin sentințele pronunțate de Tribunalul Vaslui în perioada octombrie-decembrie 2021. Din cei 352.325 lei de care are nevoie, 109.315 lei reprezintă cheltuielile de judecată, indicele de consum, dobânda penalizatoare și cheltuielile de executare.Cu alte cuvinte,aproape 110 mii lei, din bugetul orașului Vaslui, vor pleca pe apa sâmbetei. Cel mai probabil, nu va plăti nimeni pentru aceste greșeli, singurii care vor avea de pierdut sunt doar cetățenii de rând, pentru că, în loc ca banii respectivi să fie investiți în alte lucruri (spre exemplu opt bănci SMART), vor fi direcționați către gaura din bugetul societății Transurb. Nu o spunem doar noi, o recunosc și membrii Consiliului Local, chiar dacă se feresc să vorbească public despre asta. Vremea Nouă a stat ieri de vorbă cu o parte dintre ei și a încercat să afle cum văd această problemă.Consilierul PSD Alexandru Barbu, totodată membru AGA, dă vina pe interesele politice care au alimentat conflictul de muncă dintre sindicaliști și conducere. Acestea ar fi fost, la început, coordonate de PNL, iar apoi de cei de la AUR. Viceprimarul PNL Lucian Braniște (PNL) a spus că, până acum, Consiliul Local nu a avut nicio reacție pentru că “nu sunt decizii definitive și irevocabile”.Viceprimarul Cătălin Mîndru a insistat pe realizarea unei analize serioase pe care trebuie să o facă membrii Consiliului de Administrație, pentru că “din greșeli învățăm”.Primarul Vasile Pavăl a evitat să comenteze prea mult subiectul pentru că, în opinia sa, sunt “niște chestiuni intermediare”. A precizat, în schimb, că situația este analizată de un expert, care va veni nu doar cu clarificări, ci și cu soluții despre cum vor putea fi plătiți banii. “Nu știu cum a fost condusă societatea în acea perioadă, cum nu li s-a acordat angajaților niște drepturi, salariații au contestat, s-au dus în instanță, se judecă. Asta este situația. Mai mult decât atât, eu ce pot să vă spun?”, a afirmat primarul Vasile Pavăl.

La sfârșitul anului trecut, Tribunalul Vaslui a dat dreptate unui număr de 41 de angajați, membri ai Sindicatului Liber și Independent, care s-au considerat nedreptățiți, din punct de vedere salarial, de angajator. Aceștia trebuie să-și primească banii pentru orele suplimentare lucrate, precum și sporul pentru munca prestată în weeked și în zilele de sărbătoare, în perioada 2018-2020.Sindicaliștii au cerut executarea silită a societății pentru că, spun ei, „conducerea nu ne-a dat niciun răspuns când am întrebat care e modul în care ne vom primi banii”. La rândul ei, societatea a contestat deciziile Tribunalului Vaslui de executare silită și a anunțat, într-un punct de vedere acordat ziarului Vremea Nouă, că va depune plângere la Uniunea Națională a Executorilor Judecătorești. „Măsura ilegală și profund abuzivă luată de executorul judecătoresc afectează buna desfășurare a activității societății, pentru că, prin indisponibilizarea posibilităților de plată a furnizorilor, societatea nu poate achita furnizorii, nu se poate aproviziona cu materiale”, au transmis directorul executiv Mariana Plăcintă și juristul societății, Liviu Matieș.Apoi, conducerea Transurb a trimis Primăriei Vaslui și Consiliului Local Vaslui o adresă prin care a solicitat o finanțare în valoare de 352.325 lei. Din această sumă, 242.010 lei reprezintă drepturile salariale câștigate în instanță de angajați, iar 27.239 lei – cheltuieli de judecată, 21.586 lei – indicele prețului de consum, 28.005 -dobânda, iar 32.484 lei – cheltuieli executare. În adresă se precizează că “până la data de 17 ianuarie 2022, doar 31 de salariați au inițiat procedura executării silite”, însă documentul nu este înregistrat în aceeași zi sau după această dată, așa cum ar fi fost normal, ci cu trei zile înainte – 14 ianuarie. Un amănunt, aparent, banal, însă care arată, indirect, când a fost, de fapt, înregistrată adresa, dar și câtă importanță se acordă acestor aspecte tehnice.

Primarul Vasile Pavăl: “Trebuie să elucidez foarte clar această chestiune – de unde plătesc acești bani?”

Vasile Pavăl

Contactat telefonic, primarul Vasile Pavăl a spus că situația este una <intermediară> și nu-și dorește să comenteze până nu există o hotărâre definitivă și irevocabilă. Acesta a precizat, însă, că situația este analizată de un expert, care va veni nu doar cu clarificări, ci și cu soluții despre cum vor putea fi plătiți banii: “astăzi (n.r. ieri) am o ședință cu Consiliul de Administrație, cu juriștii, cu expertul financiar, apoi voi putea da un punct de vedere corespunzător. Eu nu pot emite bani din buget pe baza unor vorbe sau a unor hârtii care nu sunt așezate în cadrul legal. Trebuie să elucidez foarte clar această chestiune: de unde plătesc acești bani? Pentru că prevedere bugetară pe această zonă nu există. Trebuie să fac rectificare de buget, ca să îi pot vira. Nu pot să virez bani oriunde și oricum. Astfel, sunt în această perioadă de analiză, în maxim o săptămână se va clarifica și se va decide. Este un expert care lucrează și care va prezenta toate soluțiile de clarificare și rezolvare”. Întrebat dacă, din punctul său de vedere, situația (n.r. executarea silită) putea fi evitată, acesta a declarat: “se analizează și vom vedea, că se putea evita, este altceva. Ce pot să răspund eu? Îndreptarea se face pe cale judecătorească, nu poate nici conducerea Transurb, nici conducerea primăriei să aloce bani fără să aibă un cadru legal. În orice domeniu de activitate pot apărea și asemenea greșeli, nu doar la Transurb. Putem spune că s-au pierdut (n.r. cei 109 mii lei – cheltuieli de judecată, executare silită, dobândă și indicile de consum) când există o hotărâre definitivă și irevocabilă. Până atunci, sunt niște chestiuni intermediare pe care nu le comentez, când va apărea o hotărâre definitivă și irevocabilă, abia atunci putem spune <uitați, acesta este finalul>. Acum este o situație intermediară, în care sunt făcute niște contestații. Am înțeles că au început să plătească (n.r. drepturile salariale câștigate în instanță) și, pe măsură ce le intră surse financiare, o să le plătească, că nu au încotro. Eu știu ce și cum a procedat Consiliul de Administrație și AGA?! E responsabilitatea lor. Nu știu cum a fost condusă în acea perioadă, cum nu li s-a acordat angajaților niște drepturi, salariații au contestat, s-au dus în instanță, se judecă. Asta este situația. Mai mult decât atât eu ce pot să vă spun?”, a spus primarul Vasile Pavăl.

“Când au <descins> la Transurb, și-au făcut cruce. Le-am transmis <vedeți ce ați alimentat?>“

Alexandru Barbu

Consilierul Alexandru Barbu, membru AGA, consideră că s-a ajuns în situația executării silite din cauza conflictului de muncă alimentat de anumite interese politice: “sunt multe de discutat în privința situației de la Transurb. Trebuie să ne gândim cum s-a ajuns la dezordinea totală de acolo. În momentul de față există două tabere, dintre care una este alimentată politic, iar cealaltă – alimentată de contractul de mandat pe care îl are acolo și indicatorii pe care îi are de respectat. În mod cert nu veți vedea vreun membru din conducerea Transurb afișându-se cu vreun factor/vector politic pe Facebook și enunțând mesaje politice, așa cum îi puteți vedea pe unii lideri de sindicat”. Întrebat dacă se referă la AUR – nereprezentat politic în CL, acesta a confirmat: “da, nu e prezent în CL, dar asta nu înseamnă că este absent din viața politică locală și nu înseamnă că nu își dorește, la un moment dat, să ajungă în Consiliul Local. Cei din PNL au alimentat conflictul până într-un punct. În momentul în care cei din PNL au ajuns să conducă executiv Primăria, să își pună un viceprimar, să își pună reprezentanți în conducerea acestor unități, și-au dat seama cum stau lucrurile.Acum un an de zile, când s-a făcut acea comisie de anchetă/analiză, care a “descins” la Transurb, și-au făcut cruce de ce au văzut acolo, iar eu le-am transmis bătându-i pe umăr prietenește <vedeți ce ați alimentat?>. Bineînțeles, asta e o mai chestie subtilă, nu am dovezi (n.r. că le-a spus asta). Conflictul de muncă a fost alimentat politic pentru a se lovi în partidul care, până de curând, a deținut majoritatea în Consiliul Local și în primar, care e de la PSD”.

“Este evident că cetățenii pierd în urma acestui conflict de muncă, dar în același timp pierd și angajații Transurb”

Întrebat dacă, din punctul său de vedere, nu se puteau calcula drepturile salariale înainte de a se ajunge în instanță, acesta a spus că “problema e mai complexă. Din cauza acestui conflict de muncă, personalul TESA este depășit de volumul de muncă. Pe de o parte, angajații au de rezolvat activitățile curente, iar organigrama încă e subdimensionată față de cum ar trebui să fie, iar pe de altă parte apar “roadele” acestui conflict de muncă și anume – procese, controale ale instituțiilor din municipiu și tot felul de chestiuni pentru care conducerea trebuie să dea răspunsuri. Am remarcat un lucru în ultimele luni: oamenii stau cu birourile pline de dosare și nu știu de care să se apuce prima oară. Nu insinuez că, poate, nu s-ar fi făcut erori, dar dacă ar fi fost un climat normal, liniștit, fără conflict de muncă, fără amenințarea unor proteste în stradă, cu siguranță toate părțile ar fi avut de câștigat. Profesioniști care să muncească pe salariile relativ mici de la Transurb găsești greu și asta e o problemă cu care s-a confruntat managementul din ultimii ani. E ușor să vină cineva și să arate cu degetul că sunt nereguli sau alte probleme, dar este mult mai greu să vină cineva și să deslușească cu adevărat care au fost toate eforturile, ce măsuri bune s-au luat, nu zic că ar trebui să nu vorbim despre ce e rău, dar consider că trebuie să fim echilibrați. Este evident că cetățenii pierd în urma acestui conflict de muncă, dar în același timp pierd și angajații Transurb pe care să știți că nu-i învinovățesc de toată această tărășenie, ei sunt niște victime, sunt manipulați într-un război politic, sunt alimentați împotriva conducerii. Cineva care ar manifesta responsabilitate față de banul public, față de bunul mers al societății Transurb, interesul suprem al cetățeanului, ar putea să aplaneze situația”.

Ce face AGA și Consiliul Local pentru a detensiona situația?

Întrebat de ce până acum Consiliul Local nu a avut nicio reacție publică, acesta a spus că “așteptăm în primul rând o informare oficială din partea Transurb în cadrul Consiliului Local, dar și să se definitiveze, pentru procesul nu a ajuns la final”. Până atunci, ce face AGA și Consiliul Local pentru a detensiona situația? “Ei bine, și AGA și CL sunt polarizate (n.r. reprezentate politic diferit). Aș face un apel la mai mult consens între taberele politice din Consiliul Local și implicit AGA, pentru a rezolva niște probleme pentru că legislatura 2020-2024 a început cu stângul. În momentul în care majoritatea nou constituită în consiliul Local (n.r. PNL – USR PLUS) a respins prin nevotarea (n.r. s-au abținut la vot) rectificării bugetare, a negat o mărire salarială de 11-12 procente, poate că la momentul respectiv nu ar fi acoperit în totalitate solicitările și pretențiile sindicaliștilor, dar cu siguranță ar fi fost un pas în plus pentru a duce salariile acestor oameni la un nivel decent. Din punctul meu de vedere, cred că și colegii mei din grupul PSD sunt în asentimentul meu, oferim toată disponibilitatea de a discuta și de a rezolva problemele de la Transurb, dar vedeți dumneavoastră, până în momentul în care intențiile politice de a băga zâzanie în Transurb, pentru a-l destabiliza, nu vor înceta, tensiunile nu vor scădea. Și, drept exemplu, veți vedea că, în următoarele luni, o anumită alianță va încerca să schimbe un management cu oameni de partid”, a mai explicat consilierul Barbu.

Lucian Braniște: “Consiliul Local Vaslui nu e obligat să “aprovizioneze” conturile Transurb din cauza unor greșeli”

Lucian Braniște

Viceprimarul Lucian Braniște spune că situația executării silite va trebui analizată și, apoi, Consiliul Local va avea o “reacție fermă”. “Nu avem decizii definitive și irevocabile și trebuie să ținem cont de asta. Când le vom avea, în mod cert Consiliul Local va avea o reacție fermă. Într-adevăr, situația e destul de complicată, hotărârea dată de Tribunalul Vaslui este executorie, însă, din câte am înțeles, a fost contestată. În același timp, dacă prima instanța a dat câștig de cauză salariaților, înseamnă că cineva a greșit și trebuie să vedem cine. Consiliul Local Vaslui nu e obligat să “aprovizioneze” conturile Transurb din cauza unor greșeli. Sub nicio formă! Sunt acolo multe procese între conducere și angajați, nu de puține ori societatea a pierdut și a trebuit să plătească cheltuieli de judecată. Banii aceștia, care se duc pe cheltuieli de judecată și de executare, ar putea fi folosiți în alte scopuri, care să le asigure vasluienilor un confort, dar iată că se duc pentru plata unor ambiții sau a unor greșeli. Sper ca acest conflict de muncă să se apropie de final cât mai repede. Știu că, de-a lungul timpului, consilierii PSD au spus că noi am fi alimentat acest conflict, nu a existat așa, iar sindicaliștii pot confirma. Nu au fost decât încercări de diversiune, știm cât de mult le place, atunci când nu le convine ceva”, a declarat viceprimarul Braniște.

Cătălin Mîndru: “Consiliul de Administrație trebuie să facă o analiză nu neapărat pentru a găsi niște vinovați, dar măcar pentru a îmbunătăți activitatea ulterioară a acestei societăți”

Cătălin Mîndru

Viceprimarul Mîndru spune că nu știe dacă există vreo solicitare din partea Transurb de a primi bani, pentru achitarea respectivelor cheltuieli, și insistă pe realizarea unei analize pe care trebuie să o facă membrii Consiliului de Administrație: “Nu știu dacă în acest moment există o solicitare a societății Transurb, pentru a elibera aceste sume. Nu pot vorbi în numele Consiliul Local Vaslui, însă un punct de vedere personal pot da. Aceste cheltuieli trebuie plătite, este clar. O parte dintre ele vor merge către salariați, iar cealaltă parte, către executor și avocat (n.r. care i-a reprezentat pe sindicaliști). Trebuie să existe la nivelul Consiliului de Administrație o analiză în legătură cu suma aceasta pe care societatea trebuie să o plătească. Într-adevăr, decizia primei instanțe (Tribunalul Vaslui) dovedește că s-au făcut niște greșeli. Este atributul Consiliului de Administrație să pornească această analiză, după care să transmită concluziile către AGA, din care fac parte și cei doi reprezentați ai Consiliului Local, iar apoi către Primăria Vaslui, la pachet cu solicitarea de alocare a sumelor necesare. Trebuie să facă asta nu neapărat pentru a găsi niște vinovați, dar măcar pentru a îmbunătăți activitatea ulterioară a acestei societăți. Din greșeli trebuie să învățăm. În ceea ce privește lipsa de reacție a Consiliului Local, aceasta poate fi pusă și pe seama faptului că membrii Consiliului de Administrație de la această societate se află pe final de mandat, urmează o activitate de evaluare și selecție a noilor administratori. Aceasta ar fi una dintre explicații”, a declarat viceprimarul Mîndru.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

11 COMENTARII

  1. Domnule „Virgil de la Goscom”, înainte să „emiți idei”, ai obiceiul să gândești, să iei în calcul mai multe variabile?
    De exemplu, la câți patroni din domeniul transportului în comun ai văzut să fie acceptate reducerile/subvențiile pentru bătrâni și elevi? Ai văzut dumneata ca patronii să respecte prevederile actelor normative în vigoare și să accepte fără circ așa-zisele „abonamente” ale elevilor și bătrânilor?! Asta este valabil pentru toate pușlamalele din domeniul de activitate „transport persoane”… Dacă ii asculți pe fiecare în parte, toți se plâng că au dificultăți, ca dau faliment, etc… Dacă omul este prost și îi crede, treaba lui, înseamnă că este mai prost decât „prevede legea”. Patronașii ăștia despre care dumneata spui că vor rezolva problema, nu sunt altceva decât niște oameni care își plătesc salariații cu ceea ce le scapă printre degete, aceasta după ce și-au mai pus „și vreo cinci plase foarte fine”… Toți se plâng că le este greu, dar dacă analizezi mai atent achizițiile lor, te întrebi: „oare chiar așa să fie?”
    Nu știu dacă dumneata ai avut de-a face cu domeniul privat, în ceea ce mă privește sunt sătul până peste cap de patroni și firmele acestora, sunt sătul de câte trebuie să înghită un salariat pentru a merge acasă cu salariul minim pe economie dau poate ceva mai mult… Spuneți că se fură din avutul public? Da, aveți dreptate într-o oarecare măsură… Mergeți la patroni și veți vedea că furtul din avutul public este apă de ploaie pe lângă ceea ce se întâmplă prin contabilitatea celor de la privat… , desigur, la aceștia „haiducia” poartă alte denumiri, cum ar fi: deduceri, optimizări, facilități, etc… Dacă polițiștii de la economic și procurorii i-ar lua cu adevărat la puricat pe acești „feți-frumoși” numiți patroni, vă rog să mă credeți, numai în Vaslui ar fi necesar să se mai construiască cel puțin un Penitenciar…
    Dacă sunteți atât de mulțumit de transportul privat și patronii de acolo, nu pot decât să vă doresc ca toată viața, atât dumneavoastră, cât și urmașii urmașilor dumneavoastră să slujiți la acești „binefăcători”…
    Când aud poveștile de genul, privații susțin cu adevărat această țară, chiar mă apucă toate supărările…, cel puțin pentru aceste vremuri și în aceasta țară, acestea nu sunt decât niște lozinci ABERANTE… Fără supărare, aceasta este concluzia unui om care a avut tot timpul o gândire liberală și,
    pe cale de consecință, a votat doar reprezentanții acestei doctrine… Trist, nu-i așa?
    Mai trist este că eu încă mă încăpățânez să mai cred că inițiativa privată și investițiile sănătoase, cu rentabilitate pe termen mediu și lung, pot salva această țară. Din nefericire, acestea sunt doar vise! Dacă ne uităm cu adevărat la dedesubturile contabilicești ale privatilor noștri, s-a putea să constatăm că aceștia sunt cu adevărat, realii vampiri ai economiei României.

  2. De când e Barbu consilier în consiliu de administrație? Ce a făcut el și alții ? S-au fotografoiat, au apărat-o pe marea plăcintă,. Luați bani degeaba ca consilieri. Vă faceți imagine. Nu-i de vină nici Mândru, nici Braniște. Sunt cei din urmă, pesediștii , care tin în brațe marea plăcintă. Vă jucați cu focul și vă plângeți că dați banii populației. Dar voi de unde ați luat bani ca să vegheați marea plăcintă?

    • Stați liniștiți ca asa e peste tot…. Dece nu iese Bulagiu de Barbu acum pe facebook sa tipe ca la transurb se sifoneaza bani? Pentru ca sunt oameni lor…. Dece nu iese sa spună ca la aquavas se sifoneaza bani…. Când PNL-ul și-a pus om la Goscom ziceai ca îl musca rechini pe lingău de Barbu…. Un linge blide

  3. Cum cine se face vinovat pentru cei 110 mii lei? Cine a condus societatea, nu cumva Consiliul de Administratie prin Directorul general? Pentru ce ati incasat lunar o suma de bani, nu ca sa analizati situatia economica a societatii si sa luati masuri acolo unde constatati ca sut nereguli sa le indreptati? Verificati procesele verbale de sedinte si vedeti ce ati analizat capitolul salarizare, contract colectiv de munca, daca s-au respectat. Consiliul de Administratie este bun de plata, clar!

  4. Doamna cu pagubele și cu placintele, înapoi la primărie unde i cald și bine, ca gata a rezolvat treaba și acolo. Externalizare și se rezolva treaba, garantat. Se liniștesc și sindicaliștii dacă ajung la patron…

  5. Cei mai câștigați la afacerile astea sunt magistrații, se face sau nu dreptate, cu indici, cu dobândă, banul vine.
    Ca sa nu se mai întâmple ar trebui sa plătească cineva prostiile făcute, când nu plătește nimeni nimic însemnă ca nu e nici o problema sa se mai repete.

  6. Atrage atenția domnul Barbu ca în perioada următoare conducerea societății va fi schimbata cu oameni de partid. Pai poate domnul Barbu sa ne spună ce o recomandă pe doamna Plăcintă sa conducă o asemenea societate, în afară de criteriul enunțat mai sus? Acuză jocuri politice de parcă actuala conducere a Transurb a fost transferata de la societatea de transport public din Londra!

  7. Cum adică „pentru a îmbunătăți activitatea ulterioară a acestei societăți”, băi? 🤦‍♂️ 😃
    Dar pe aia anterioară o mai poți îmbunătăți? 😃😃

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.