spot_img
spot_imgspot_img
17.2 C
Vaslui
16-mai-2024

CRONICÃ din tabãra olimpicilor matematicieni de la Husi: „sunt uluit cã Vasluiul poate organiza asa ceva, la Bucuresti nu stiu un profesor precum Adrian Talasman, care sã se implice în acest fel”

- Advertisement -

FEEDBACK… Primele zile în Tabăra de Vară de la Huși, rezervată exclusiv elevilor capabili de performanță în Matematică, dar și dornici să facă un salt considerabil de la nivel local până la cele mai dificile competiții naționale și internaționale, au fost o revelație pentru profesorii coordonatori ai celor 40 de olimpici. Ieri, celebrul profesor Artur Bălăucă, un simbol al matematicienilor din întreaga țară, a vorbit despre primele zile petrecute în mijlocul elevilor cu minți strălucite. Impresionat de puștii extrem de motivațI să învețe lucruri noi, dar și de profesorul Adrian Talașman, pe care l-a descoperit ca pe un dascăl de excepție, profesorul Artur Bălăucă a declarat: “Vedeți, în județe precum Vasluiul, despre care se spune că merg mai slab economic, să se facă o asemenea tabără, chiar e ceva extraordinar. O să vedeți ce se va mai întâmpla în viitorul foarte apropiat. Dânsul continuă, că noi am mai discutat aici, am dezbătut. Și dacă Vasluiul va continua așa, va putea întrece multe județe din țară”, a prognozat profesorul Artur Bălăucă. Reamintim că această tabără organizată de profesorul Adrian Talașman sub egida Societății de Științe Matematice – Filiala Vaslui este finanțată în integralitate de omul de afaceri Ionel Sandu. Acesta a creat și o fundație, Radical Grup care sprijină  performanța în județul Vaslui. Anul acesta, fundația lui Ionel Sandu a sponsorizat proiectul ”Inimi Sănătoase Pentru Copii” al fundației Polisano, instituție care anual salvează inimile a 60 de copii născuți cu malformații.

„Am fost foarte multumit cã m-au invitat. Nici acasã, e clar, cã nu as fi stat degeaba, am mai lucrat pe la culegeri, le-am mai îndreptat, dar sunt foarte încântat de invitatia de a veni în aceastã tabãrã si mi-a prins bine iesirea aceasta”, a spus, cu zâmbetul pe buze, profesorul Bãlãucã, la începutul micii sale analize asupra a ceea ce s-a petrecut în primele zile în Tabãra de la Husi. „Am lucrat mult cu copii în viata mea. Si copiii sunt excelenti. Uitati, azi au avut 4 ore aproape de pregãtire, au mâncat rapid ce-au mâncat si au venit aici. Stau acolo, rezolvã probleme, mai discutã, glumesc, dar rezolvã probleme, se concentreazã. Unii chiar foarte serios se implicã. Dacã ati veni sã îi vedeti cum stau acolo neclintiti, niciunul nu se plimbã prin pãdure… Cât de atenti sunt! Cred cã au douã ore de când stau acolo si lucreazã… Chiar mã bucur sã îi vãd. Sunt copii care vor sã învete si dacã are cine îi îndruma, cine îi determina sã lucreze, ei chiar sunt dornici. Unii copii, sigur, nu chiar toti, dar asta depinde foarte mult de profesorul de la scoalã. Cã acest profesor creazã baza”, a spus, vizibil impresionat, profesorul Artur Bãlãucã.

Solutia pentru performantã a profesorului care a impresionat o tarã întreagã nu doar cu culegerile create, ci si cu stiinta didacticã îndreptatã exclusiv spre performantã în Matematicã: „lucrul diferentiat”

„Eu cred cã trebuie sã se lucreze diferentiat. Si iatã ce înteleg eu prin lucru diferentiat si are de cîstigat toatã lumea. Evident cã efortul este mult mai mare, dar e cu folos. Deci, cei foarte buni, 3, 4, 6 câti or fi în clasã, ei nu au nevoie de toatã ora sã stea acolo sã piardã timpul cu niste chestii banale, într-o clasã cu 30 si ceva de elevi, sã zicem, pentru care trebuie sã tot repeti la tablã aceleasi chestii. Si atunci cei foarte buni sunt scosi din ore, trebuie sã lucreze ei în particular si atunci profesorul ce face? Cã doar nu stã sã se uite la bec? Lucreazã cu ceilalti, din care asa se mai creazã niste vârfuri, nu la nivelul de olimpiadã, sã zic, dar, oricum, la nivelul programei scolare, vor fi deasupra. Cãci îsi pun si ei problema cum reuseste un coleg sã facã si de ce sã nu încerce si ei. Deci, se creazã o emulatie colectivã, asta înteleg eu prin lucru diferentiat”, spune, cu convingere, profesorul Bãlãucã.

Modestia unui profesor de elitã al României: „ce-as fi cîstigat eu sã mã dau mare?!”

„Eu, în general, am fost timid din nastere, cred cã am fost modest. Dar s-a întâmplat sã obtin rezultate destul de bune, de care nu am fãcut caz. Cã ce-as fi cîstigat eu sã mã dau mare?! Nu m-am gândit la chestia aceasta niciodatã. Dar, câteodatã, tot au mai fost situatii conflictuale, cã unii încercau sã interpreteze cã lucrez doar cu copiii buni, dar le-am demonstrat cã nu e asa, cã situatia e inversã, cã nu asta înseamnã diferentiat”, îsi aminteste, amuzat, profesorul Artur Bãlãucã.

„La Bucuresti de exemplu, eu nu stiu niciunul care sã facã asa ceva, ce face profesorul Talasman, si cunosc câtiva profesori foarte valorosi din Bucuresti”

„Eu vã spun cã are mare importantã tot ce face aici domnul Talasman. E un tip deosebit, domnule! Eu nu l-am cunoscut decât perioada aceasta. Are si o voce foarte plãcutã, niciodatã nu ridicã totul. Si are foarte multe idei pentru îmbunãtãtirea activitãtii. La ora actualã, când vremurile sunt cum sunt. Vedeti, în judete precum Vasluiul, despre care se spune cã merg mai slab economic, sã se facã o asemenea tabãrã, chiar e ceva extraordinar. O sã vedeti ce se va mai întâmpla în viitorul foarte apropiat. Dânsul continuã, cã noi am mai discutat aici, am dezbãtut. Si dacã Vasluiul va continua asa, va putea întrece multe judete din tarã. La Bucuresti de exemplu, eu nu stiu niciunul care sã facã asa ceva si cunosc câtiva profesori foarte valorosi din Bucuresti. Pentru cã e multã muncã patrioticã, gratuitã. Dar când te pasioneazã si te întretine tânãr, îți dã satisfactie multã, cã nu e totul în viatã sã mãnânci si sã bei, e important si sã facã ceva pentru copii, pentru realizarea lor”, a spus profesorul Artur Bãlãucã.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.